نشت امداد

نشت امداد

چگونه نشتی آب را پیدا کنیم؟

نشت آب در خانه می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ازجمله این دلایل به ترک‌ خوردگی دیوار، شکستن لوله‌ ها و اتصالات، نشتی رادیاتور ها، نشت آب از قسمت شیر ها، دوش حمام و … می ‌توان اشاره کرد. البته ممکن است در برخی از قسمت ‌های ساختمان نشتی اتفاق بیفتد و شما تا مدت‌ ها متوجه آن نشوید.

همین نشتی ‌ها می‌توانند آسیب ‌های زیادی به ساختمان بزنند. آشنایی با علائم نشتی آب می‌ تواند به تشخیص سریع آن ‌ها کمک کند. روش ‌های گوناگونی برای تشخیص نشتی آب وجود دارند که ازجمله آن ‌ها می ‌توان به بررسی چشمی، بررسی ازنظر بو و بررسی با دستگاه اشاره کرد.

بررسی مبلغ قبض آب

اولین و ساده‌ترین روشی که می ‌تواند در تشخیص نشتی آب به شما کمک کند، بررسی کردن قبض آب ماه ‌های گذشته با قبض آب کنونی است. در صورتی‌ که مصرف آب شما تغییری نکرده اما ارقام موجود در قبض ‌های آب به‌شدت بالا رفته است، مطمئن باشید که یک جای کار خراب است و سیستم لوله‌ کشی شما مشکل پیداکرده و نیاز به خدمات لوله ‌بازکنی یا تشخیص نشتی دارید.

بررسی کنتور آب

در پاسخ به این سؤال که چگونه نشتی آب را پیدا کنیم؟ باید بگوییم که بهتر است به ارقام موجود روی صفحه ‌نمایش کنتور دقت کنید. اگر تمام شیر های آب موجود در منزل شما بسته بود و پس از بررسی، نشانگر جریان آب روی کنتور، باز هم متوجه شدید که همچنان نشانگر حرکت می ‌کند، یعنی در یک جای ساختمان آب باز است و اگر تمام شیر های آب را بسته باشید، این نشان‌ دهنده نشتی است.

بررسی چشمی

مشاهده نم روی سقف و دیوار ها، ایجاد لکه ‌های آب، ورم کردن گچ دیوار، وجود لکه یا رنگ زرد روی دیوار های خانه، همه و همه نشان از نشتی آب در ساختمان دارند و باید به‌صورت دقیق محل نشتی را پیدا کنید. گاهی اوقات به خاطر زیاد بودن مدت نشتی آب برخی از قسمت ‌های دیوار یا کف خانه و حتی سقف خانه کپک می ‌زند. این علائم می ‌تواند سرنخ بسیار خوبی برای شما باشد تا محل دقیق نشتی را پیدا کنید.

بررسی از طریق بو

همیشه وقتی در بخشی از ساختمان نشتی آب و نم‌ زدگی وجود داشته باشد، بوی آن کاملاً احساس می‌ شود. ممکن است شما مدت طولانی در یک محل باشید و بوی نم هم نشنوید اما اگر کسی تازه‌ وارد خانه شود و یا خودتان از ساختمان بیرون بروید و دوباره برگردید، سریع متوجه بوی کپک یا نم خانه می ‌شوید و باید به دنبال نقطه‌ ای بگردید که آب از آنجا نشت می ‌کند.

به فشار آب توجه کنید

با بررسی فشار چگونه نشتی آب را پیدا کنیم ؟درصورتی‌که به‌صورت ناگهانی فشار آب ساختمان افت پیدا کرده، می ‌تواند یکی از نشانه‌ های مهم نشتی در ساختمان باشد. همچنین اگر مرتب صدای چکه می ‌شنوید و هیچ ‌یک از شیر های منزل شما باز نیست باید به این شک کنید که درجایی از ساختمان آب در حال چکه کردن است که شما نمی ‌توانید آن را ببینید. پس باید حتماً از دستگاه‌ ها و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تشخیص نشتی با دستگاه

یکی از روش ‌های ساده و سریع برای پیدا کردن نشتی آب، استفاده از دستگاه‌های صوتی یا اسکنرهای مخصوصی است که می‌توانند نشتی را تشخیص دهند. استفاده از این دستگاه‌ها نیازمند تجربه و مهارت است که معمولاً از عهده افراد کارشناس در این زمینه برمی‌آید.

به این صورت دیگر نیازی به استفاده از روش‌های قدیمی مانند تخریب ساختمان نخواهید داشت. چراکه ممکن است به‌اشتباه یک جای دیگر را تخریب کنید و هزینه‌های خود را دوچندان کنید؛ اما با دستگاه‌های نشت‌یابی به‌راحتی می‌توانید بدون هیچ آسیبی از طریق امواج صوتی یا اشعه مادون‌قرمز، ترکیدگی لوله را در هر قسمتی از ساختمان را تشخیص دهید.

دستگاه‌های تشخیص نشتی آب

برای پاسخ به سؤال چگونه نشتی آب را پیدا کنیم، باید به چند دستگاه تشخیص نشتی، مثل اسکنر تصویری برای تشخیص منبع نم، دستگاه آشکارساز ارتعاشات صوتی و دستگاه مادون ‌قرمز اشاره کرد. عملکرد هر یک از این دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ اما درنهایت همه آن‌ ها جزو ابزار هایی هستند که برای تشخیص نشتی به کار می‌روند.

کلام پایانی

و در نهایت چگونه نشتی آب را پیدا کنیم ؟ درصورتی‌که در شهر زنجان زندگی می‌کنید و نیاز به خدمات نشت‌یابی و لوله‌بازکنی دارید، می‌توانید به وب سایت نشت امداد مراجعه نمایید و یا با شماره دفتر این مجموعه تماس حاصل فرمایید. ازجمله خدمات این مجموعه می‌توان به خدمات نشت آب و گاز در زنجان، تشخیص ترکیدگی لوله، اجرای تاسیسات خانه و … اشاره کرد. نیروهای کار متخصص این مجموعه با دقت و سرعت بالا امکان نشت‌یابی قسمت‌های مختلف ساختمان با استفاده از دستگاه‌ها و اسکنرهای تصویری را دارند و در سریعترین زمان ممکن نیروهای متخصص خود را به محل مورد نظر شما اعزام می نمایند.

آخرین مطالب

نشت امداد