نشت امداد

نشت امداد

لوله کشی آب ، گاز ، موتورخانه ، پکیج

لوله کشی تاسیسات یکی از مهمترین عملیات در صنایع است که برای انتقال مایعات، گازها، بخار و غیره به کار می‌رود. انتخاب درست از لوله ها، اتصالات و سیستم های لوله کشی، عملکرد سیستم صنعتی شما را بهبود خواهد بخشید و از دست دادن زمان و هزینه های اضافی جلوگیری خواهد کرد. در این متن به بررسی انواع لوله های صنعتی و مزایای استفاده از آن ها می پردازیم.

لوله کشی تاسیسات

انواع لوله

لوله ها  انواع  مختلفی از نظر  نوع ماده استفاده شده در آن و  نوع فیزیکی را دارا هستند  نوع فیزیکی  بیشتر  به  نوع  سیاست کارخانه و بازار  ارتباط دارد مانند  ضخامت لوله یا گوشتی بودن آن .

انتخاب جنس آن در لوله کشی تاسیسات بسیار با اهمیت است چون آرامش یا  گرفتاری شما در سال های بهره برداری از ساختمان را مشخص میکند .

لوله های پلی اتیلن: این نوع لوله ها در برابر تغییرات دما و فشار بسیار مقاوم هستند و همچنین قابلیت اتصال بالایی دارند. پلی اتیلن ها برای انتقال آب، گاز و مایعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها در دو نوع PE80 و PE100 در بازار موجود هستند.

لوله های فولادی: این نوع لوله ها در برابر فشار بالا، ضربات و تغییرات دمایی مقاومت بسیار بالایی دارند. لوله های فولادی به دلیل ساختار محکم و مقاومت بالایی که دارند، برای انتقال گاز، نفت و آب سرد و گرم در صنایع مختلف استفاده می شوند.

لوله های پلی وینیل کلرید (PVC): لوله های PVC در برابر شیمیایی ها و حرارت مقاومت خوبی دارند. این نوع لوله ها در صنایع آب و فاضلاب، صنایع خودروسازی و کشاورزی استفاده می شوند.

لوله های پلی پروپیلن (PP): این نوع لوله ها برای انتقال مواد شیمیایی و پلیمری استفاده می شوند. لوله های PP در برابر حرارت و شیمیایی ها مقاومت بالایی دارند.

شما میتوانید برای استفاده از خدمات لوله کشی تاسیسات با نشت امداد در ارتباط باشید.

 نکات طلایی کاهش  قیمت  و وزن سازه

اگر کمی درباره ساخت ساختمان و بهای تمام شده  اطلاع داشته باشید، می‌دانید که وزن ساختمان و لوله کشی با یکدیگر ارتباط زیادی دارند. یکی دیگر از مزایای لوله کشی زیرسقف این است که وزن زیادی را از ساختمان کم می‌کند، و باعث میشود که  نیازی به پوکه ریزی و کف سازی با قطر زیاد نباشد.

زمانی که لوله کشی در کف ساختمان انجام می‌شود، ساختمان باید حداقل ۱۵ سانت کف سازی داشته باشد. اما اگر تعداد طبقات زیاد باشد، فشار زیادی به ساختمان وارد می‌شود. همچنین برای کف‌سازی و پرکردن کف ساختمان هزینه زیادی می‌شود. در حالی که با لوله کشی زیر سقفی به کف سازی با این قطر نیازی ندارید و می‌توانید به سادگی کف را با کمترین حجم بسازید و وزن ساختمان را سبک کنید.

صرفه‌جویی در حرارات تولیدی و بهسازی انرژی

در لوله کشی تاسیسات آب سرد و گرم زیر سقفی، انتقال حرارتی بهتر انجام می‌شود. زمانی که لوله‌ها زیر مصالح ساختمانی قرار می‌گیرند، در حین انتقال به محل مصرف آب گرم، مقداری از گرمای آب از بدنه لوله به مصالح ساختمانی منتقل می‌شود. در نتیجه آب گرم انرژی زیادی را برای گرم کردن محیط اطراف از دست داده و سپس به منطقه مورد استفاده می‌رسد.

اما با لوله‌کشی زیرسقفی و عدم تلاقی این لوله‌ها با محیط اطراف، گرمای لوله کمتر از بین می‌رود و خیلی سریع آب با حرارت مورد نظر به منطقه مورد استفاده می‌رسد. این کار مخصوصا در هنگام حمام، باعث رضایت بیشتر از گرمای آب می‌شود و تاثیر مستقیمی در کاهش مصرف انرژی دارد

لوله کشی رو کار  یا توکار ؟

بسیاری از کارشناسان ساختمان و  حوزه تاسیسات در صورتیکه قرار است کار لوله کشی بر اساس طراحی و علم مهندسی تاسیسات انجام شود و برای اولین بار است که لوله کشی در محیطی نوساز انجام می شود بهترین روش برای لوله کشی، لوله کشی توکار میدانند مشروط به اینکه جنس لوله ها از نوع لوله های جدید یعنی 5 لایه و یا پلیمر باشد.

انواع جنس لوله
نشت امداد