نشت امداد

نشت امداد

نمونه کار

نمونه کار و تصاویر نشت امداد

برای اطلاعات بیشتر در مورد نمونه کار  سایت نشت امداد با پشتیبانی از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

نحوه تشخیص نشتی آب

نشتی ممکن است در هر خانه ای نیز اتفاق بیفتد. اما اوضاع وقتی خراب‌تر می شود که ساکنان خانه به موقع به آن توجه خاصی نداشته باشند. در این حالت ممکن است خسارت ها به مراتب افزایش پیدا کنند و بیشتر شود  و برای جبران آنها نیاز به صرف زمان و هزینه بسیار بالاتری باشد.

با حل کردن سریع مشکل نشتی علاوه بر متوقف کردن نشتی، صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از بالا رفتن مبلغ قبض آب، از وارد شدن آسیب به منزل‌تان هم جلوگیری خواهید کرد.

جالب است بدانید که به طور متوسط هر خانواده سالانه میزان قابل توجهی از آب را به خاطر چکه و نشتی لوله‌های آب هدر می‌دهد که با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی امری است که نیاز به توجه و بررسی بسیار بیشتری دارد.

اما مسئله اینجاست که چگونه نشتی آب را پیدا کنیم؟ برخی چکه‌ها ساده و جزیی هستند و به راحتی می‌توان منبع چکه کردن و نشت را در آنها پیدا کرد. برای مثال چکه شیر توالت، یا سری دوش و یا شیرهای آب به راحتی قابل تشخیص و اصلاح هستند.

با دیدن تصاویر نمونه کار به خوبی برای شما قابل درک خواهد بود ما محل نشتی را چطور دقیق پیدا میکنیم.

اما برخی نشتی‌ها به سادگی پیدا و اصلاح نمی شوند و در اصطلاح پنهان هستند. در نتیجه آسیب ناشی از این گونه نشتی‌ها نیز به مراتب بیشتر است. این نشتی ها ممکن است به بنای ساختمان هم آسیب بزنند و نباید آنها را به هیچ وجه دست کم گرفت.

در صورت آسیب دیدن بنای ساختمان توسط این نشتی ها، ممکن است هزینه ترمیم آن‌ها سنگین و سنگین تر شود. به همین علت بسیاری از دستگاه های حرفه ای برای تشخیص نشتی ساخته شده اند و معمولاً نحوه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب در این موارد پنهان، به کمک دستگاه‌ها و روش‌های تخصصی که نشت امداد بکار می‌برد استفاده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا نشانه‌های تشخیص نشتی لوله آب، روش‌های نشت یابی لوله های آب را با هم بررسی کنیم. البته در این بین راهکارهای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و تشخیص نشتی لوله آب در قسمت‌های مختلف خانه را نیز شرح خواهیم داد.

پس با ما همراه باشید تا نحوه تشخیص نشت و ترکیدگی لوله را بررسی کنیم.

نمونه کار و تصاویر

چگونه بفهمیم لوله آب نشتی دارد؟

برای شروع باید به نشانه‌ها و علائم ترکیدن لوله در خانه توجه بسیار زیادی داشته باشیم. در این بخش قصد داریم تا چند نشانه نشتی لوله آب را به شما یادآوری کنیم که با دیدن این نشانه‌ها باید سریعا به دنبال پیدا کردن منشا نشتی لوله آب باشید تا جلوی ضرر و زیان را هر چه سریعتر بگیرید.

به کمک روش های زیر میتوانیم اقدام به تشخیص نشتی لوله آب و فاضلاب نماییم:

  • تشخیص نشتی لوله آب از روی قبض آب
  • تشخیص نشتی لوله آب از روی ارقام کنتور
  • تشخیص نشتی لوله آب از روی قارچ یا کپک دیوار
  • تشخیص نشتی لوله آب از لکه، آسیب و یا شکم دادن دیوار، سقف و یا کف زمین
  • تشخیص نشتی لوله آب از بوی نم و کپک زدگی
  • تشخیص نشتی لوله آب از افت فشار ناگهانی آب
  • تشخیص نشتی لوله آب از صدای چکه کردن دائم آب
  • نشتی آب به طبقات پایین

برای شروع سراغ راحت ترین روش تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب میرویم.

تشخیص نشتی لوله آب از روی قبض آب

هیچ وقت رقم قبض شما بدون دلیل بالا نمیرود! هر وقت رقم مصرفی آب در قبض، شما را به شدت شوکه کرد باید به دنبال منشا آن باشید که نشتی آب است. کمی ‌دقت در میزان آب مصرفی درج شده روی قبض در دوره های قبلی و مقایسه آن با میزان آب مصرفی این دوره شما، به شما کمک می کند تا به سادگی تشخیص نشتی لوله آب را بدهید و به فکر برطرف کردن ایراد سیستم لوله کشی باشید.

گام بعدی که شما را از بابت وجود نشتی مطمئن می کند، تست کردن کنتور است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نمونه کار های سایت نشت امداد با پشتیبانی از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

تشخیص نشتی لوله آب از روی ارقام کنتور

همان طور که در نشت امداد گفتیم اگر می‌خواهید از تشخیص نشتی لوله آب منزل‌تان از روی کنتور آب خانه مطمئن شوید، باید قبل از هرکاری اطمینان حاصل کنید که هیچ شیر آبی در داخل یا خارج از منزل شما باز نیست.

بعد از این مرحله باید به سراغ کنتور آب بروید و حرکت شمارشگر و نشان گر جریان آب را چک کنید. اگر مثلث یا چرخ نقره‌ای داخل کنتور با وجود بسته شدن همه شیرها  حرکت می‌کرد، یعنی شما در سیستم لوله کشی نشتی دارید. البته این راه در مواقعی که نشتی کم باشد کارساز نخواهد بود.

به واسطه همین دلیل برای اطمینان بیشتر عدد کنتور آب را بخوانید و بعد از چند ساعت مجدداً آن را بررسی کنید. حواستان باشد که در طول این مدت هیچ شیری باز نشده باشد، در غیر این صورت نتیجه درستی از آزمایش نخواهید گرفت. در انتهای آزمایش و تست ما اگر عدد کنتور آب شما تغییر داشت، یعنی آب علاوه بر بسته بودن شیر ها از جایی به بیرون درز کرده و این به معنی وجود نشتی لوله آب در منزل شماست.

 

همچنان اگر  پس از مطالعه  این موارد  شما  نظر دیگری  نسبت به نوع مشکل خود داری  لطفا جهت  دریافت  توضیحات در مورد نمونه کار یا  تصاویر  لطفا  جهت  مشاوره و  همفکری با شماره 09127404057 تماس حاصل  فرمایید .

نشت امداد