نشت امداد

نشت امداد

پیرامون لوله‌بازکنی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکنه برای سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان ها اتفاق بیوفته، گرفتگی لوله هاست. این بسته شدن ها عوامل مختلفی دارند که یک خدمات لوله بازکنی باتجربه به راحتی می تونه شناساییشون کنه و روش های مناسب برای باز کردن لوله ها رو به کار ببره. با این حال شما هم باید در این باره اطلاعات مفیدی داشته باشین تا در بهترین زمان از خدمات استفاده کنین. در این مقاله هر چیزی که باید درباره لوله‌باز‌کنی بدونید رو بیان کرده و بهترین خدمات دهنده در این زمینه را نیز معرفی می کنیم.

کدوم نوع لوله ها بیشتر دچار گرفتگی خواهند شد؟

بهتره اول قبل از اینکه درباره خدمات لوله بازکنی صحبت کنیم، درباره این موضوع بدونیم که کدوم لوله ها بیشتر دچار گرفتگی می شن. انواع مختلف لوله در سیستم آب و فاضلاب ساختمون ها وجود دارن و بسته به موادی که در این لوله ها جریان پیدا می کنن و نوعشون، بیشتر دچار گرفتگی می شن.

مثلا لوله های سینک آشپزخونه و زهکشی حمام ها شایع ترین گرفتگی لوله رو در خونه ها دارن. این گرفتگی ها به دلیل وجود چربی، روغن، ذرات غذا، مو، صابون و سایر زباله هایی است که در طول زمان تو لوله جمع می شن.

 ساختمون های قدیمی هم که از لوله های چدن یا فولاد گالوانیزه استفاده می کنن، نسبت به ساختمون های جدید که لوله هاشون از PVC یا ABS ساخته شدن، بیشتر دچار گرفتگی می شن. لوله های چدنی و گالوانیزه در طول زمان خورده و کوچیکتر می شن. به همین دلیل آب سخت تر ازشون رد می شه.

لوله هایی که در فضای بیرون ساختمون مثلا در حیاط یا پارکینگ قرار گرفتن هم ممکنه بیشتر دچار گرفتگی بشن. ممکنه برگ یا حتی ریشه درخت ها در اون ها انسداد ایجاد کنه. خدمات لوله بازکنی هم در زمان بازدید بیشتر به دنبال گرفتگی در همین لوله هایی ‌که دربارشون صحبت کردیم، می گرده.

آیا نیازه تا هر چند وقت یکبار لوله هارو چک کنیم؟

برای اینکه از خطرهای جدی بخاطر گرفتگی لوله ها جلوگیری کنیم، باید هر چند ماه یه بار لوله هارو کنترل کنیم تا ببینیم دچار گرفتگی شدن یا نه. اگه کندی مشاهده کردین، بوی بد در ساختمون وجود داره یا نشت آب دیده شده، نیازه تا لوله ها کنترل بشن. علاوه بر این ها اگر سن ساختمون شما بالاست و صدای غرغر از لوله ها شنیده می شه هم باید کنترل رو انجام بدین.

شما می تونید چک کردن رو خودتون انجام بدین، اما این کار ممکنه دقیق نباشه. پس بهتره از یک شرکت خدماتی لوله‌باز‌کنی و یک متخصص درخواست کنین تا این کار رو برای شما انجام بده. در ادامه بیشتر درباره لوله بازکنی و خدمانشون صحبت می کنیم.

لوله‌باز‌کنی

از چه روش هایی برای باز کردن لوله ها استفاده می شه؟

همون طور که در بالا گفتیم، نیازه تا ما هرچند وقت یه بار لوله ها رو برای گرفتگی کنترل کنیم، اگر صدا، نشت آب یا حتی بوی بد مشاهده یا حس کردیم باید از شرکت خدمات لوله بازکنی بخواهیم تا به محل بیان و گرفتگی رو رفع ‌کنن.

زمانی که تکنسین ها به ساختمون شما بیان، اول باید تشخیص بدن که کدوم لوله ها گرفتگی دارن. پس از ابزارهایی مثل دوربین، سنسور و پروب استفاده می کنن تا لوله های معیوب و گرفته رو پیدا کنن. بعضی از این دستگاه ها درون لوله قرار می گیرن تا گرفتگی دیده بشه و اطلاعات لحظه ای درباره گرفتگی رو به تکنسین خدمات لوله بازکنی میدن. سنسورها و پروب ها هم میزان جریان و فشار داخل لوله رو چک می کنن. بعد از اینکه لوله مسدود مشخص شد، با استفاده از فنر زنی یا مواد شیمیایی، گرفتگی رو باز می کنن.

 اگر لوله ها انسداد کمی داشته باشن، از مواد شیمیایی استفاده می شه. هم چنین بیشتر اوقات برای رفع گرفتگی لوله های فضای باز، شرکت لوله بازکنی از هیدروجت یا آب پرفشار برای باز کردن لوله ها از برگ و شاخه درخت ها استفاده می کنه.

کدوم عوامل روی قیمت خدمات لوله‌باز‌کنی تاثیر دارن؟

حالا که با گرفتگی لوله ها و نحوه باز شدنشون به خوبی آشنا شدیم، ممکنه این سوال پیش بیاد که اگه خدمات لوله‌باز‌کنی رو درخواست کنیم، چقدر باید بابت این کار هزینه پرداخت بشه. بخاطر همین در اینجا عواملی که برای قیمت تاثیر گذارن نام می بریم:

     

      • اگر به محل گرفتگی آسون بشه دسترسی پیدا  کرد، هزینه کمتر میشه. اما معمولا گرفتگی های صعب العبور مثه زیر زمین ها نیاز به پرداخت هزینه بیشتری هست.

      • لوله های کوچیکتر راحت تر تمیز می شن. هرچی لوله بزرگتر باشه لوله‌باز‌کنی سخت تر و هزینه بیشتر می شه‌.

      • نوع سیستم لوله کشی هم برای هزینه تاثیرگذاره

      • اگر نیاز به خدمات اضطراری لوله‌باز‌کنی داشته باشین هم باید هزینه بیشتری نسبت به خدمات برنامه ریزی شده پرداخت کنین.

    زنی لوله‌باز‌کنی

    بهترین خدمات لوله‌باز‌کنی در زنجان کدوم شرکته؟

    اگر ساکن شهر زنجانین و نیاز به خدمات لوله بازکنی پیدا کردین، ما برای شما یه خبر خوب داریم. یکی از بهترین خدمات لوله‌باز‌کنی در ایران تو شهر شما وجود داره که به نشت امداد معروفه. شما می تونین هفت روز هفته در صورت مشاهده مشکلات گرفتگی لوله با این شرکت تماس بگیرین تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات رو به شما ارائه بدن.

     نشت امداد از ابزارهای به روز برای لوله بازکنی استفاده می کنه و می تونه در کمترین زمان ممکن، گرفتگی رو با دستگاه تشخیص بده و با کمترین خرابی لوله های ساختمون شما رو مثل روز اولش تحویل بده.

    سخن پایانی

    لوله بازکنی و خدماتش یکی از مهم ترین چیزهایی هست که باید به عنوان ساکن یا مالک یک ساختمون درباره اش بدونیم. اول از همه مهمه که بدونیم لوله چرا گرفتگی پیدا می کنه. بعد از اینکه از یه گرفتگی با خبر شدیم، نیازه تا از یک شرکت خدمات لوله‌باز‌کنی مثل نشت امداد کمک بگیریم، تا هم با کیفیت و هم مقرون به صرفه گرفتگی لوله هارو برطرف کنه.

    لوله‌باز‌کنی

    آخرین مطالب

    نشت امداد